31/8/17

Ο πατήρ Παπάς να πάρει και την ΕΛΒΟ να την ανεβάσει στα ύψη, όπως τον ΟΑΣΘ

Παρακολούθησα χθες στον ΣΚΑΙ τους συνδικαλιστές της ΕΛΒΟ να επαινούν τη εταιρεία ως "διαμάντι" που μένει αναξιοποίητο. Μπήκα κι εγώ στα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας για να δω το "διαμάντι" και "ΤΥ ΜΑΣ ΚΡΗΒΟΥΝ ΟΙ ΑΛΙΤΑΙΣ" και θέλουν να "ξεπουλήσουν" την ΕΛΒΟ
Έχουμε συνοπτικές καταστάσεις του 2015 εδώ (οι τελευταίες δημοσιευμένες)http://www.elvo.gr/files/repository/ISOLOGISMOS2015.pdf
Αναλυτικές καταστάσεις μέχρι το 2012 (οι τελευταίες δημοσιευμένες) εδώ
http://www.elvo.gr/…/ELBO_AE_NOTES_31_12_2012_Final_29-5-20…
Είπαν λοιπόν οι συνδικαλιστές ότι η εταιρεία είναι υγιής, βιώσιμη και αξίζει 100 εκ.
Στην πραγματικότητα η ΕΛΒΟ έχει αρνητική καθαρή θέση στον τελευταίο ισολογισμό της πάνω από 40 εκ. ευρώ.
Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της μόνο προς το Ελληνικό δημόσιο ήταν το 2015 60 εκ. ευρώ ΧΩΡΙΣ προσαυξήσεις, σήμερα λογικά θα έχουν ξεπεράσει τα 80 εκ. ευρώ, επαναλαμβάνω ΜΟΝΟ προς το Ελληνικό δημόσιο, οπότε με τις προσαυξήσεις θα έχουν ξεπεράσει σίγουρα τα 120 εκ ευρώ. Πόσα χρόνια έχουν να πληρώσουν ΙΚΑ οι "βιώσιμοι"; Θα υποθέσω 10 με 15 χρόνια ίσως και περισσότερο. Οπότε ΔΕΗ, προμηθευτές κρατικού χαρακτήρα κτλ θα είναι επίσης απλήρωτοι για άλλα τόσα χρόνια.
Ποιος τα επιβαρύνεται τελικά αυτά; Πήγαινε στον κοντινότερο καθρέπτη.
Κάτω στη φώτο διάλεξα 2 παλαιότερες χρήσεις στις οποίες η ΕΛΒΟ υποτίθεται ότι ήταν σε λειτουργία. Τα νούμερα είναι απίστευτα, η ΕΛΒΟ σε κάθε χρήση λειτουργίας της έμπαινε μέσα δεκάδες εκ ευρώ.
Το μόνο πράγμα που έχει στον ισολογισμό με σχετική αξία η ΕΛΒΟ είναι κάτι πάγια με αναπόσβεστη αξία 26 εκ. για τα οποία όμως μπείτε στις σημειώσεις του ορκωτού λογιστή (χρήση 2015) να διαβάσετε μην κάθομαι και γράφω.
Θα μπορούσα να γράφω μέχρι το βράδυ.
Συνοπτικά: Το "διαμάντι" και να μου το χάριζαν ΔΕΝ θα το έπαιρνα.
Ποιος έβαλε μέσα την ΕΛΒΟ;
Το κράτος-διαχειριστής; Οι εργαζόμενοι; Οι πολιτικοί διαχειριστές της;
Δεν ξέρω.
Πάντως ΟΧΙ εγώ, ο μέσος Έλληνας που θα κληθώ με φόρους και εισφορές να καλύψω ΚΑΙ τις ζημιές που έχει προκαλέσει η ΕΛΒΟ ΚΑΙ τις συντάξεις των εργαζομένων της για τις εισφορές τους που δεν πληρώθηκαν ποτέ.
Συμπέρασμα: Μαζέψτε τα πλακάτ συνδικαλΗσταράδες μου και ανάψτε κανα κερί να "ξεπουληθεί" η ΕΛΒΟ μπας και την πάρει κάνας νοικοκύρης και δείτε τουλάχιστον τις δουλειές σας να σώζονται. Όχι όλοι βέβαια...
Τέλος, καλό θα ήταν όταν τα κανάλια βγάζουν συγκινητικά ρεπορτάζ-μοιρολόγια με συνδικαλΗστές, να ψάχνουν λίγο αν αυτά που λένε οι συνδικαλΗστές έχουν κάποια βάση για να μην μεταφέρονται λάθος εντυπώσεις στον κόσμο που ισολογισμούς δεν ξέρει να διαβάζει, αλλά μόνο πληρώνει από την τσεπούλα του διάφορα κρατικοδίαιτα γομάρια που κάθονται, χρυσοπληρώνονται και έχουν και το θράσος να βγαίνουν στα κανάλια να κοροϊδεύουν.
Αυτά

10 σχόλια:

  1. Είναι πραγματικά παροιμιώδης η εμμονή όλων των νεόκοπων νεοφιλλελέδων να θεωρούν ότι ένας ισολογισμός μπορεί να τους αποκαλύψει (όλα τα μυστικά ) πχ. εάν μια εταιρία είναι βιώσιμη , ένα είναι διαμάντι ή είναι μπάζο.
    Εάν αυτό μπορούσε να αποδειχτεί ,τότε θα πρέπει ο κ. Κιουτσούκης να προταθεί για το επόμενο νόμπελ οικονομίας !!!
    Πολύ πιθανόν τα πράγματα να είναι λίγο πιο σύνθετα, δηλαδή :
    1. να υπάρχουν πιθανά μελλοντικά συμβόλαια αξίας πολλών λεφτών.
    2. να υπάρχουν παλαιότερες συμφωνίες για την υποστήριξη με ανταλλακτικά και συντήρηση οχημάτων που αυτή τη στιγμή εξυπηρετούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
    3. Η υποστήριξη των οχημάτων των στρατών ΔΙΕΘΝΩΣ παρέχεται στην χώρα που τα χρησιμοποιεί … ακόμα και στις πιο ακραία νεοφιλελέ χώρες!!!
    4. Δεν έχουμε όλοι τα ίδια μάτια εκεί που κάποιος ευφυής επιχειρηματίας βλέπει μια επενδυτική ευκαιρία …μπορεί ο Κιουτσούκης να βλέπει μια αποτυχία (συμβαίνουν αυτά!)
    …και άλλα πολλά αλλά ας μη μακρηγορώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι κάθεσαι, πήγαινε αγόρασε τη! Δικά σου και τα μελλοντικά συμβόλαια και οι συμφωνίες.! Ισως εσύ βλέπεις κάτι που δεν το βλέπει η υπόλοιπη αγορά.
      Put your money where your mouth is!

      Διαγραφή
    2. Εαν βλεπατε τους ισολογισμους της leman brothers ή του Μαντωφ , ήταν καλύτεροι.
      Ομως οι ισολογισμοι της Κράισλερ ή της air Berlin δεν πτόησαν τον Τζακ Λιου ή τον Βολφγκανγκ Σόιμπλε να ρίξουν πολλά λεφτα.
      Ενας καλός ισολογισμός ΔΕΝ φέρνει την άνοιξη ή αλλιώς ένας κανός δεν φέρνει την βαρυχειμωνιά...

      Διαγραφή
    3. ενας η δυο οχι....δεκαδες ομως σιγουρα φερνουν ως κ τον λευκο βασιλια.Αν εχει τοσα συμβολαια,τοση δουλεια,η ερωτηση ειναι αυτονοητη....ΓΙΑΤΙ ειναι ζημιογονος?και ΓΙΑΤΙ να ξαναπληρωσω εγω παχυλους μισθους κ συνταξεις ΑΡΓΟΜΙΣΘΩΝ

      Διαγραφή
  2. Πώς ένας τόσο επιμελής αρθογράφος που ξεσκόνισε όλους τους ισολογισμούς της ΕΛΒΟ από εποχής Κολοκοτρώνη δεν μπορεί να απαντήσει στο καίριο ερώτημα τις πταίει, και έχει και το θράσος να μας κοροιδεύει στο στύλ,

    " Ποιος έβαλε μέσα την ΕΛΒΟ; Το κράτος-διαχειριστής; Οι εργαζόμενοι; Οι πολιτικοί διαχειριστές της; Δεν ξέρω."

    Δεν ξέρεις (που ξέρεις), αλλά και δεν ρωτάς.

    Γιατί αν ρώταγες θα μάθαινες ότι το 2000 ο νταβατζής της Θεσσαλονίκης Τσοχατζόπουλος, έδωσε το 43% και τα κλειδιά της ΕΛΒΟ στον "μάνατζερ" Μυτιληναίο, η οποία μέχρι τότε ήταν κερδοφόρος.

    Ο πολύς λοιπόν μάνατζερ αφού την λεηλάτησε κανονικώτατα μέσω offshore εταιρειών και την κατέστρεψε, τον Ιούνιο του 2010 απεσύρθη από το μάνατζμεντ έτσι απλά και όμορφα χωρίς να ανοιξει μύτη, υποσχόμενος ότι ως μέτοχος του 43% θα συνεχίσει να ενδιαφέρεται για το καλό της επιχείρησης.

    Τι έκανε ο μέτοχος του 57% (κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου) λοιπόν το 2010 για να προστατεύσει την κρατική περιουσία ; Απολύτως τίποτε.

    Τι έκαναν οι επόμενες κυβερνήσεις ; Απολύτως τίποτε εκτός της υπαγωγής της εταιρείας στο ΤΑΙΠΕΔ για πώληση.

    Τι πιθανόν θα γίνει από την σημερινή κυβέρνηση ; Πιθανόν η εταιρεία θα μείνει κρατική και θα της δοθεί έργο που αφορά συντηρήσεις τροχαίου υλικού αστικών συσγκοινωνιών Αθηνών και Θεσσαλονίκης και στρατιωτικών οχημάτων. Ενδεχομένως θα συνεργαστεί και με την ΕΑΣ για αμυντικό έργο.

    Πως αντιδρά η κλεφτοκρατία της χώρας όταν βλέπει να παίζει ένα τέτοιο ενδεχόμενο ;

    Αρχίζει και κυκλοφορεί τις ανάλογες πατσαβούρες όπως και δαύτη, γιατί μόνο αυτό ξέρει να κάνει στον ελεύθερο χρόνο της. Να κλέβει και να λέει ψέματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάντως ο ούτως αποκαλούμενος πρωθυπουργός μετά την ευωχία στις Πρέσπες αντί να σπεύσει στην ΕΛΒΟ της επερχόμενης πείνας επισκέφθηκε την εν Αθήναις ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ και σήμερα βλέπω επισκέφθηκε και κάτι λέει Athens hub για νέους επιχειρηματίες να 'χαμε να λέγαμε χαριτωμενιές... Φίλοι της ΕΛΒΟ το πραγματικό πρόβλημα σας/μας είναι ότι το εργοστάσιο δεν βρίσκεται στο χαλιφάτο του Λεκανοπεδιστάν. Προπατορικό αμάρτημα δηλαδή!! Η εν Ελλάδι πολιτική τάξη πότε ενδεδυμένη ψευδοαριστερή προβειά πότε ψευδομπλέ ποτέ ψευδοπράσινη ή ψευδοπορτοκαλι με ένα πράγμα ασχολείται. Το λεκανοπέδιο. Σιγά μην αφήσουν οι λεκανοπεδοΤαλιμπαν να βγει παρά έξω φράγκο ή επένδυση...67 χρόνια καταναλωτής πολιτικού ψεύδους, έχω φάει παπά, έχω φάει μητροπολίτη... τώρα μ' αυτούς τρώω και πατριάρχη με πάπα μαζί. Φίλοι Ελβιτες ψάξτε από τώρα για δουλειά σε άλλες νέες μεγάλες επενδύσεις που έρχονται...στην Αθήνα έτσι; Μην κάνουμε κάνα λάθος!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μισθούς δεν βάλατε, να δούμε αν παίρνει 4000 έκαστος, μαζί με την προσωπική διαφορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απο διασταυρωμενες πληροφοριες οι μισθοι στην ΕΛΒΟ ειναι αυτοι του ενιαιου μισθολογιου δλδ 840€ για ειδικευμενους τεχνιτες με 25 χρονια , 940€ για δευτεροβαθμια εκπ\ση 1080. € για ΤΕ και κατι παραπανω για ΠΕ.

      Διαγραφή
  5. Η αξία μιας επιχείρησης δεν είναι μόνο τα πάγια και ο εξοπλισμός. Η εξειδικευμένη γνώση, know how που λένε στο χωριό μου, αξίζει πολύ περισσότερο.
    Όταν υπήρχε η Goodyear ξέραμε να κάνουμε ελαστικά, τώρα ξέρουμε;
    Όταν υπήρχε ο Δαμίγγος (ΚΗΜ) φτιάχναμε από τους καλύτερους ηλεκτροκινητήρες της Ευρώπης, τώρα;
    Όταν υπήρχε η ERECO φτιάχναμε εργοστάσια με πιστοποιημένους ηλεκτροκολλητές, που είναι αυτοί τώρα;
    Το know how της ΕΛΒΟ είναι σημαντικό: μπορεί, γιατί ξέρει, να φτιάχνει φορτηγά, τζιπάκια, λεωφορεία, άρματα...
    Εάν η εταιρεία κλείσει τότε όλη αυτή η γνώση θα πάει χαμένη και θα χρειαστούν γενναίες επενδύσεις να ξαναγυρίσει, αν βρεθεί πρόθυμος επενδυτής τα επόμενα 400 χρόνια...
    Το τι παρήγαγε η ΕΛΒΟ τα τελευταία χρόνια με το τι στοίχησε στον κρατικό προϋπολογισμό είναι άλλο θέμα.
    Εάν ο ιδιοκτήτης δεν μπορεί να εξασφαλίσει δουλειά στην εταιρεία του τότε το καλό που έχει να κάνει είναι να την πουλήσει.
    Με αλλαγή διεύθυνσης σε κάθε εκλογές, χωρίς πλάνο και δίνοντας δουλειές έξω για να μην φανεί η μίζα μην περιμένεις προκοπή.
    Για μισθούς δεν ξέρω, να μιλήσει κάποιος υπεύθυνα (με βεβαίωση αποδοχών μόνο δέχομαι στοιχεία)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ως εργαζόμενος σε μεταφορική τα έτη 2005 ως 2010 πήγα πολλές φορές στην έλβο για παραδόσεις.Συχνά έβλεπα τους εργαζόμενους να μιλάνε σε πηγαδάκια ή να κοιμούνται σε καβάτζες αντί να εργάζονται. Πιθανόν να μην υπήρχε έργο να εργαστούν ή να ήταν υπεράριθμοι. Πάντως υγιής επιχείρηση δεν έδινε την εντύπωση ότι ήταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.