6/9/17

Αποκάλυψη - Οι προτάσεις Αναστασιάδη στο Κραν Μοντανά

Το κρίσιμο διήμερο της 5ης και 6ης Ιουλίου, στο Κραν Μοντάνα, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης είχε καταθέσει δύο έγγραφα με προτάσεις που αποσκοπούσαν στο να ξεκλειδώσουν τη διαδικασία και να επιτευχθεί συμφωνία στο Κυπριακό. Τα δύο αυτά έγγραφα που κατατέθηκαν από ελληνοκυπριακής πλευράς και τα οποία κατάφερε να εξασφαλίσει ο «Φ» καταδεικνύουν εμφανώς την προσπάθεια που είχε καταβάλει ο Νίκος Αναστασιάδης προς την κατεύθυνση της ικανοποίησης των τουρκικών αιτημάτων. Προσπάθεια που στόχευε, όπως κατ’ επανάληψη έχει δηλώσει έκτοτε, στο να καταδείξει την ετοιμότητα της ελληνοκυπριακής πλευράς ώστε να γίνει κατορθωτή η επίτευξη συμφωνίας. 
Τα δύο έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στα χέρια της τουρκικής πλευράς και έχουν αρχειοθετηθεί ως «Παράρτημα 3» και «Παράρτημα 4», αφορούν τις προτάσεις της ελληνοκυπριακής πλευράς για τις εσωτερικές πτυχές και το θέμα της ασφάλειας.
Δεν διευκρινίζεται πάντως εάν αυτό είναι το επίσημο έγγραφο που κατέθεσε η ε/κ πλευρά ή εάν ήταν τα όσα έχουν καταγραφεί από τουρκικής πλευράς ως πρόταση του Νίκου Αναστασιάδη.
Το πρώτο έγγραφο που κατατέθηκε στις 5 Ιουλίου χωρίζεται σε 5 ενότητες: για την ασφάλεια και εγγυήσεις, το εδαφικό, περιουσιακό, πολιτική ισότητα και ισότιμη μεταχείριση των Τούρκων πολιτών. Από μια πρώτη ανάγνωση είναι εμφανής η προσπάθεια του Ν. Αναστασιάδη να προσεγγίσει τις τουρκικές προτάσεις σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί συμφωνία.
Την ίδια ώρα ξεκαθαρίζει τόσο στην αρχή όσο και στο τέλος πως το έγγραφο και οι συμβιβαστικές προτάσεις θα πρέπει να θεωρηθεί ότι δεν έχουν υποβληθεί σε περίπτωση που δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία.
Το δεύτερο έγγραφο αποτελεί ένα γενικό περίγραμμα της εισήγησης που κατατέθηκε στις 6 Ιουλίου για τη νέα αρχιτεκτονική ασφάλειας της Κύπρου. Τα δύο έγγραφα αποκαλύπτονται από τον «Φ» προκειμένου -αφού ήδη η τουρκική, τ/κ πλευρά και τα Ηνωμένα Έθνη τα έχουν- να ενημερωθούν και οι απλοί πολίτες, οι οποίοι για δύο μήνες τώρα παρακολουθούν την πολιτική ηγεσία να κονταροκτυπιέται καθημερινά, χωρίς οι ίδιοι να ξέρουν τις λεπτομέρειες της αντιπαράθεσης. Αυτός ήταν και ο λόγος που επιλέξαμε να τα δημοσιοποιήσουμε και όχι για να δημιουργήσουμε -όπως μπορεί να λεχθεί- πρόβλημα στη διαδικασία, η οποία ούτως ή άλλως αυτή τη στιγμή δεν υφίσταται και είναι άγνωστο πότε θα επαναρχίσει.
Ελληνοκυπριακές προτάσεις της 5ης Ιουλίου 2017
Υπό την επιφύλαξη των θέσεων που υποβάλλονται από την ελληνοκυπριακή πλευρά (ε/κ) στις διαπραγματεύσεις και προκειμένου να επιδείξουμε για άλλη μια φορά την καλή μας θέληση, υποβάλλουμε αυτές τις προτάσεις, η αποδοχή των οποίων θα ανοίξει τον δρόμο να φτάσουμε σε μια περιεκτική λύση.
Θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι στη βάση της αρχής ότι τίποτε δεν συμφωνείται μέχρι να συμφωνηθούν όλα, και παραμένοντας πάντα υπό την αίρεση της αποδοχής των προνοιών που καταγράφονται πιο κάτω, οι παρούσες προτάσεις θα πρέπει να θεωρούνται άκυρες (null and void) εάν οι προτάσεις της ε/κ πλευράς δεν γίνουν αποδεκτές. Σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί συμφωνία σ’ αυτές τις προτάσεις στα πλαίσια αυτής της συνάντησης, το παρόν έγγραφο και οι συμβιβαστικές προτάσεις που περιλαμβάνονται θα πρέπει να θεωρηθεί ότι δεν έχουν υποβληθεί.
(α) Ασφάλεια και Εγγυήσεις 
Ο ΓΓ ΟΗΕ ανέφερε ότι χρειαζόμαστε ένα νέο καθεστώς ασφάλειας, όχι τη συνέχιση του προηγούμενου και ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα τέλος στο μονομερές δικαίωμα της επέμβασης και ένα τέλος στη Συνθήκη Εγγυήσεων. Σύμφωνα με αυτό, οι Συνθήκες Εγγυήσεων και Συμμαχίας θα πρέπει να τερματιστούν με την έναρξη της εφαρμογής της συμφωνίας λύσης.
Όπως ανέφερε ο ΓΓ ΟΗΕ, το θέμα της αποχώρησης όλων των ξένων στρατευμάτων είναι χωριστό. Θα υπάρξει μια δραστική μείωση στρατευμάτων (συμπεριλαμβανομένων των όπλων και εξοπλισμών τους) στον αριθμό που προβλεπόταν στη Συνθήκη Συμμαχίας του 1960 όπως αναφέρθηκε από τον ΓΓ ΟΗΕ. Τα τελευταία εναπομείναντα στρατεύματα με τον ελαφρύ οπλισμό τους θα βρίσκονται από την πρώτη ημέρα σε διαδικασία αποχώρησης. Αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστεί στα πλαίσια μιας Συνθήκης για αποχώρηση στρατευμάτων με σαφώς καθορισμένη ρήτρα λήξης ισχύος, η οποία δεν θα ξεπερνά τους 18 μήνες.
Λαμβάνοντας υπόψη την εισήγηση του ΓΓ ΟΗΕ ότι η παρούσα κατάσταση θα πρέπει να αντικατασταθεί από ένα στέρεο σύστημα ασφάλειας, όπου όλη η Κύπρος και όλοι οι Κύπριοι και των δύο κοινοτήτων θα αισθάνονται ασφαλείς με έναν ισχυρό μηχανισμό εφαρμογής και επιτήρησης, και λαμβανομένου ότι το σκεπτικό που έθεσε ο ΓΓ ΟΗΕ ότι οι υφιστάμενες εγγυήτριες δυνάμεις δεν μπορούν να εφαρμόσουν και να επιτηρήσουν τους εαυτούς τους, θα πρέπει να αντικριστεί, η ε/κ πλευρά επισυνάπτει μια περιεκτική πρόταση για μια «Νέα Αρχιτεκτονική Ασφάλειας για την Κύπρο».
(β) Εδαφικό
Σύμφωνα με την εισήγηση του ΓΓ ΟΗΕ, συμπεριλαμβανομένης ανάμεσα σ’ άλλες της περιοχής Μόρφου, ο χάρτης που θα συμφωνηθεί θα πρέπει να αντικατοπτρίζει τα ποσοστά εδάφους των συνιστώντων κρατιδίων όπως στον χάρτη που έχει επιδώσει η ε/κ πλευρά και οι περιοχές/τοποθεσίες που περιλαμβάνονται σ’ αυτόν για εδαφικές αναπροσαρμογές. Αυτό θα πρέπει να επιτρέπει την επιστροφή του 60% των Ε/κ εκτοπισθέντων και πάνω από 50% της ακτογραμμής υπό ε/κ διοίκηση.
(γ) Περιουσιακό
Υπάρχει συμφωνία ότι το ατομικό δικαίωμα στην περιουσία θα πρέπει να γίνει σεβαστό.
Σύμφωνα με την εισήγηση του ΓΓ ΟΗΕ, θα πρέπει να υπάρξουν δύο περιουσιακά καθεστώτα για τις περιουσίες που θα επηρεαστούν: (1) Ένα γενικό καθεστώς για περιοχές που δεν θα εμπίπτουν στις εδαφικές αναπροσαρμογές, και (2) Ένα ειδικό καθεστώς για περιοχές που υπόκεινται στις εδαφικές αναπροσαρμογές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

ΓΓ ΟΗΕ - Γεύμα - 8η μερα// UN SG Lunch -   8th day

Σ’ ό,τι αφορά το γενικός καθεστώς, υπό την επιφύλαξη του δικαιώματος για αυτοδίκαιη (ipso jure) αποκατάσταση στα σπίτια και τις περιουσίες όλων των εκτοπισθέντων ιδιοκτητών, των συζύγων και των βασικών μελών της οικογένειας, που ζούσαν σε μια περιουσία και προτίθενται να επιστρέψουν και να τη χρησιμοποιήσουν ως οικία, η ε/κ πλευρά θα ήταν πρόθυμη να εξετάσει περαιτέρω ευελιξία σε σχέση με:
- τις εξαιρέσεις για τον κανόνα της σημαντικής βελτίωσης,
- τη θεραπεία συγκεκριμένων υποκατηγοριών υφιστάμενων χρηστών που είναι οι επόμενοι αγοραστές στα κριτήρια πάνω στα οποία η Επιτροπή Περιουσιών θα αποφανθεί, και
- το όριο για άδεια γη, πάνω στην οποία δεν θα υπάρξει πλήρης αποκατάσταση αλλά 1/3 αποκατάσταση της γης και εναλλακτικά διορθωτικά μέτρα για την υπόλοιπη περιουσία που θα επηρεαστεί.
Σε συνάρτηση με τα πιο πάνω, όπου είναι αδύνατο για τον εκτοπισθέντα ιδιοκτήτη για να λάβει αποκατάσταση για την οικία και την περιουσία του και/ή αποκατάσταση άλλης επηρεαζόμενης περιουσίας, αποτελεσματική, αποδοτική και γρήγορη δίκη ικανοποίηση θα πρέπει να διασφαλιστεί μέσα από εναλλακτικά διορθωτικά μέτρα που θα πρέπει να είναι όσο πιο κοντά στις προτιμήσεις του.
Στις περιοχές που υπόκεινται εδαφική αναπροσαρμογή, αυτοδίκαιη αποκατάσταση των επηρεαζόμενων περιουσιών θα πρέπει να είναι ο κανόνας. Όπου η αποκατάσταση του εκτοπισθέντος ιδιοκτήτη είναι ουσιαστικά αδύνατη, αποτελεσματική, αποδοτική και άμεση δίκαιη ικανοποίηση θα πρέπει να διασφαλιστεί μέσω εναλλακτικών διορθωτικών μέτρων όσο πιο κοντά στις προτιμήσεις του εκτοπισθέντος.
Η ε/κ πλευρά θα είναι έτοιμη να εξετάσει εξαιρέσεις στη βάση της κατανόησης που επιδείχθηκε στο Μον Πελεράν και κωδικοποιήθηκαν στο έγγραφο που κατατέθηκε από την ε/κ πλευρά στη συνέχεια, με την προϋπόθεση ότι αυτές οι εξαιρέσεις δεν επηρεάζουν το δικαίωμα πρώτης επιλογής του εκτοπισθέντος ιδιοκτήτη για αποκατάσταση και ότι το ίδιο καθεστώς ισχύει σε άλλες περιοχές που θα παραμείνουν υπό τ/κ (τουρκοκυπριακή) διοίκηση, με ένα ειδικό καθεστώς καλύπτοντας ουσιαστικά περισσότερες τοποθεσίες απ’ αυτές που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Ανάν.
(δ) Πολιτική ισότητα όπως καταγράφεται από τα σχετικά ψηφίσματα του ΣΑ ΟΗΕ – Αποτελεσματική Συμμετοχή 
Χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργικότητα και η αποτελεσματικότητα του Κράτους, διατηρώντας παράλληλα ένα ορθολογικό και βασισμένο στις ανάγκες μέγεθος της ομοσπονδιακής δημόσιας υπηρεσίας και σεβόμενοι τον οριζόντιο κανόνα για σύνθεση 2:1 και λήψη αποφάσεων με απλή πλειοψηφία για τα συλλογικά όργανα, η ε/κ πλευρά είναι έτοιμη να εξετάσει στα πλαίσια του συμβιβαστικού πακέτου που πρότεινε στη Γενεύη (ημερομηνίας 11 Ιαν. 2017):
- Για έναν συγκεκριμένο αριθμό περιορισμένων εξαιρέσεων για ομοσπονδιακές συλλογικές αρχές (που θα συμφωνηθεί και θα περιλαμβάνεται στη διευθέτηση) άλλες από εκείνες με μη-εθνοτική σύνθεση, απλή πλειοψηφία με απαίτηση τουλάχιστον μιας θετικής ψήφου στη λήψη αποφάσεων, όπως και η εισήγηση του ΓΓ ΟΗΕ, για κάλυψη καταστάσεων όπου θεμελιώδη θέματα για έκαστη κοινότητα εμπλέκονται, και λαμβάνοντας υπόψη ότι περιλαμβάνεται ένας αποτελεσματικός μηχανισμός επίλυσης διαφορών.
- Υπό την προϋπόθεση ότι το σύστημα για την εκλογή του Προέδρου και του Αντιπροέδρου με κοινό ψηφοδέλτιο (single-ticket) υιοθετηθεί, το οποίο θα περιλαμβάνει εκ της φύσεώς του τις έννοιες της διασταυρούμενης και σταθμισμένης ψήφου, και υπό την προϋπόθεση ότι το θέμα των αρμοδιοτήτων συμπεριλαμβανομένων των θεμάτων συναπόφασης για τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο (για θέματα εξωτερικής πολιτικής, άμυνας και ασφάλειας) έχουν συμφωνηθεί και θα εφαρμοστεί ένας αποτελεσματικός και αποδοτικός μηχανισμός χωρίς εξαιρέσεις, εκ περιτροπής προεδρία με αναλογία 2:1, αρχίζοντας από τον Ε/κ Πρόεδρο.
(ε) Ίση μεταχείριση 
Η συμφωνηθείσα δημογραφική αναλογία (4:1) θα εφαρμοστεί από την πρώτη ημέρα της έναρξης ισχύος της συμφωνίας διευθέτησης. Η παρουσία Τούρκων πολιτών στην ενωμένη Κύπρο ανά πάσα στιγμή και διά οιονδήποτε λόγο σε σχέση με τις απαιτούμενες αλλαγές που έχουν γίνει (mutatis mutandis) στη λογική των τεσσάρων ελευθεριών, θα πρέπει να σέβεται αυτή την αναλογία.
Η ε/κ πλευρά είναι έτοιμη υπό τη μορφή εξαιρέσεων να εξετάσει, κατά τρόπο που θα είναι πάντα πλήρως συμβατός με το κεκτημένο της ΕΕ:
- Περαιτέρω σ’ ό,τι αφορά το πλαίσιο του κεκτημένου της ΕΕ, μια δίκαιη λύση για εκείνους τους Τούρκους πολίτες τους οποίους το καθεστώς μπορεί να εξελιχθεί και/ή να τους παρέχει δικαιώματα καθεστώτος μακροχρόνιας παραμονής στο μέλλον χωρίς να αποκλείεται ο κανονισμός για απόκτηση περιουσίας από τους Τούρκους πολίτες στην ενωμένη Κύπρο. Σύμφωνα με την προσέγγιση του ΓΓ ΟΗΕ, αυτό δεν θίγει τις εξαιρέσεις από την αναλογία 4:1 (τουρίστες, φοιτητές και εργάτες) οι οποίοι –ανεξαρτήτως της χρονικής διάρκειας της προσωρινής άδειας εργασίας– δεν θα καθίστανται νόμιμοι για καθεστώς μακροχρόνιας παραμονής.
- Πέραν από το τι προνοείται στο πλαίσιο της Τελωνειακής Ένωσης ΕΕ-Τουρκίας, ποσοστώσεις που θα ζητηθούν από την Κύπρο, βασισμένες στα προϊόντα και τις ποσότητες του παραδοσιακού εμπορίου της τ/κ κοινότητας με την Τουρκία, ως προσωρινό μέτρο, προκειμένου να διευκολυνθεί μια σωστή μετάβαση της τ/κ οικονομίας. Τέτοια προϊόντα πρέπει να είναι πλήρως συμβατά με όλους τους απαιτούμενους κανόνες ποιότητας και ασφάλειας της ΕΕ.
(Σ.Σ.: Να σημειώσουμε ότι ο συγγραφέας του εγγράφου –είτε ηθελημένα είτε από λάθος- είχε βάλει δύο φορές το αγγλικό γράμμα d αντί του e στο πέμπτο θέμα).
Θα ήθελα για άλλη μια φορά να επισημάνω ότι όλα όσα περιλαμβάνονται στις πιο πάνω προτάσεις υπόκεινται στην αποδοχή των ε/κ προτάσεων σ’ αυτό το ανεπίσημο έγγραφο (informal non-paper).
Ελληνοκυπριακή εισήγηση της 6ης Ιουλίου: Η νέα αρχιτεκτονική ασφάλειας της Κύπρου 
Το παρόν έγγραφο αποτελεί μια ολοκληρωμένη, περιεκτική πρόταση της ε/κ πλευράς για την αρχιτεκτονική ασφάλειας της Κύπρου.
Υπενθυμίζεται ότι η ε/κ πλευρά έχει ήδη καταθέσει τα πιο κάτω έγγραφα για την ασφάλεια, τα οποία αντικατοπτρίζονται στο παρόν έγγραφο και παραμένουν σε ισχύ:
- Περιεκτική πρόταση του Σεπτεμβρίου 2016 μέσω του άτυπου εγγράφου (non-paper) «Εγγυήσεις και Ασφάλεια στη μετά-λύση εποχή».
- Ερωτήσεις, απαντήσεις και μηχανισμοί που κατατέθηκαν από την ε/κ πλευρά αναφορικά με την ασφάλεια και τις εγγυήσεις και τους μηχανισμούς που χρειάζονται για να είναι δυνατή η αντιμετώπισή τους (Μον Πελεράν, 18-19 Ιανουαρίου 2017).
- Σχόλια της 29ης Ιουνίου στα ερωτήματα που εντοπίστηκαν από τα Ηνωμένα Έθνη.
- Πρόταση της 3ης Ιουλίου 2017 για τους Μηχανισμούς παρακολούθησης της εφαρμογής της λύσης.
- Πρόταση της 3ης Ιουλίου 2017 για το πώς η ε/κ πλευρά οραματίζεται να είναι το σύστημα ασφάλειας μετά τη λύση και τι θα απογίνει το υφιστάμενο σύστημα.
- Άλλες προτάσεις που κατατέθηκαν από την ε/κ πλευρά στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων από το 2014.
Σ’ αυτές τις προτάσεις η ε/κ πλευρά έχει περιγράψει ένα ισχυρό και περιεκτικό σύστημα ασφάλειας που περιλαμβάνει:
1. Εσωτερικές συνταγματικές διευθετήσεις που σταθεροποιούν τη δικοινοτικότητα και διζωνικότητα της ομοσπονδίας.
2. Επικύρωση της λύσης με ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ κάτω από το Κεφάλαιο 7 και πλήρη αξιοποίηση των δυνάμεων του Συμβουλίου Ασφαλείας κάτω από τη Χάρτα του ΟΗΕ, ειδικότερα το Κεφάλαιο 7.
3. Πλήρης αξιοποίηση των διασφαλίσεων της ΕΕ (Άρθρα 2,7 και 42,7 ΣΕΕ και Άρθρο 222 ΣΛΕΕ).
4. Διεθνής και περιφερειακή προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
5. Συμβούλιο για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
6. Πολυεθνική αστυνομική δύναμη.
7. Σύμφωνο φιλίας ανάμεσα σε Κύπρο-Ελλάδα-Τουρκία.
8. Ισχυρό μηχανισμό παρακολούθησης της εφαρμογής, στον οποίο θα συμμετέχουν μεταξύ άλλων αποστολή του ΟΗΕ, Επιτροπή Παρακολούθησης, ο Γενικός Γραμματέας ΟΗΕ, το Συμβούλιο Ασφαλείας, μια Συντονιστική και Συμβουλευτική Επιτροπή με τη συμμετοχή των πρώην εγγυητριών, καθώς επίσης και μια διαδικασία που θα έχει τη μορφή μοχλού αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών.
Η παρούσα πρόταση περιλαμβάνει επίσης τις εξής νέες προτάσεις, στοχεύοντας περαιτέρω στο να ικανοποιηθούν οι ανησυχίες των Τ/κ στα θέματα ασφάλειας:
- Μέλη της Πολυεθνικής Αστυνομικής Δύναμης μπορεί να προέρχονται επίσης από την Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Τουρκία.
- Η ανάπτυξη της Πολυεθνικής Αστυνομικής Δύναμης δεν θα χρειάζεται κατ’ ανάγκη εκ προοιμίου ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας ΟΗΕ.
- Όταν ένα από τα συνιστώντα κρατίδια αιτείται ανάπτυξη της Πολυεθνικής Αστυνομικής Δύναμης ως έσχατο μέτρο, θα παρέχεται.
- Προσαρμογή διαφόρων εργαλείων που προσφέρονται από την ΕΕ και τα οποία μπορούν να συμβάλουν στην εφαρμογή της λύσης όπως είναι τα σημεία αναφοράς (benchmarks) για την αποδέσμευση διαρθρωτικών κεφαλαίων, οικονομικές διορθώσεις και μηχανισμοί παρακολούθησης που πάνε πέραν από το κεκτημένο (acquis).
- Ειδική για την Κύπρο, βάσει του άρθρου 7 της ΣΕΕ παράλληλη διαδικασία που θα παράσχει στην ΕΕ το δικαίωμα για κυρώσεις σε περίπτωση κατάληψης της εξουσίας με μη συνταγματικό τρόπο από μια κοινότητα, ή αλλαγή του συντάγματος κατά τρόπο που βλάπτει την πολιτική ισότητα ή μονομερή ανακήρυξη ανεξαρτησίας ή απόσχισης. 
  Ανδρέας Πιμπίσιης 
Φιλελεύθερος

3 σχόλια:

  1. A true leader who believes he is the clear would had shared these documents with the Cypriot citizen and the Cypriots wouldn't had to find out from other sources. Maks you wonder why?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο κανονικός ηγετης θα έβαζε τέρμα στον τουρκικο στρατό στην Κύπρος και διώξιμο στους αποίκους.ετσι και αλλιώς και η εισβολή και ο αποικισμός είναι παράνομος.

    Να μη υπάρχουν οι Τούρκοι ως προστατες της Κύπρου καθόλου γιατί έτσι και αλλιώς το διαβρωσαν αυτό το δικαίωμα που είχαν!

    Η εξουσία της Κύπρου πρέπει να σταματήσει να είναι γραικυλοι και να προσωποιουν την ρήση " σφάξε με αγά μου ..να αγιασω".

    Καλά που τα φτιαξανε οι τουρκαλαδες θάλασσα αλλιώς θα είχαμε σχέδιο Ανάν τύπου β!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι παραπάνω προτάσεις οδηγουν στην (αυτο)κατάληση της Κυπριακης Δημοκρατίας κατην παραδοσή της στα χέρια του τουρκικου επεκτατισμού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.