21/9/17

"Αυτό δεν είναι το δικό μας όνειρο για το σχολείο!”

Η παράταξη των δασκάλων, ΔΑΚΕ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απάντησε σε πολύ έντονο τόνο στις εξαγγελίες του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκου Μητσοτάκη, για την Παιδεία, στη ΔΕΘ, κάνοντας μάλιστα λόγο για μια «καθόλα επικίνδυνη θεώρηση», την οποία κατέδειξε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Αποκαλυπτικό των στοχεύσεων και των προθέσεων του κ. Μητσοτάκη στο ευαίσθητο κομμάτι της Παιδείας είναι τα όσα δήλωσε τόσο κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο πλαίσιο της 82ης Δ.Ε.Θ. το Σάββατο 16/9/2017 όσο και στη συνέντευξη τύπου την επόμενη μέρα.
Κάπου ανάμεσα στο «άριστα 20» του κ. Φίλη, στην «κανονικότητα» του κ. Γαβρόγλου και στο «όραμα» του κ. Μητσοτάκη βρίσκεται η σκληρή πραγματικότητα και τα οξύτατα προβλήματα που βιώνουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί στο σημερινό σχολείο για το οποίο κανένας δεν μιλά αληθινά και δεν επιδιώκει να στηρίξει και να ενισχύσει ουσιαστικά.

Είναι αλήθεια ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν αναφέρθηκε σε κανένα σημείο των πολλών λόγων του στις μεγάλες περικοπές που έχουν επιβληθεί στη χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης, στην παντελή έλλειψη και επιτακτική ανάγκη πραγματοποίησης μόνιμων διορισμών, στο ολοήμερο σχολείο που «μικραίνει» και υποβαθμίζεται μέσα από το Π.Δ. 79/2017 και τις Υ.Α. των Υπουργών Παιδείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, στους για χρόνια καθηλωμένους, μετά από τις συνεχείς μειώσεις, μισθούς μας, στην ηρωική προσφορά των, ακόμα και άστεγων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, στις εσχατιές της Ελλάδας, στην παντελή έλλειψη επιμόρφωσης και στήριξης του εκπαιδευτικού στο έργο του, στην ανάγκη στήριξης του τόσο ευαίσθητου τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, στην ανάγκη καθιέρωσης της δίχρονης υποχρεωτικής δημόσιας και δωρεάν προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Αντίθετα κατέδειξε μια καθόλα επικίνδυνη θεώρηση που βρίσκεται πίσω από τις απόψεις δηλώνοντας: «Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες. Κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση και όσοι το επιχείρησαν καταστρατήγησαν τελικά την ίδια τη Δημοκρατία και τα ατομικά δικαιώματα…» Την ίδια ώρα που αποτελεί στρατηγική επιλογή όλων των εκπαιδευτικών συστημάτων ανά τον κόσμο η προσπάθεια επίτευξης καλύτερων αποτελεσμάτων στον τομέα της άμβλυνσης των ανισοτήτων μέσω της παρεχόμενης εκπαίδευσης που ενσωματώνει ευκαιρίες ανάπτυξης για όλους τους μαθητές.
Και προχώρησε ακόμα πιο πέρα, επιλέγοντας να οριοθετήσει ως ένα βασικό στόχο της πολιτικής που προτίθεται να εφαρμόσει στο κομμάτι της Παιδείας, όταν και αν αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας, την ίδρυση «ενός πρότυπου σχολείου σε κάθε περιφερειακή ενότητα για τους καλύτερους μαθητές. Αυτούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε σε ιδιωτικό σχολείο.» Αλήθεια, γιατί υποστηρίζει με τόσο πάθος την αναπαραγωγή μιας ελιτίστικης νοοτροπίας στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, όταν διαφωνεί με αυτήν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και το μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας; Η αντίληψη ότι οι καλοί μαθητές βρίσκονται και, το χειρότερο, πρέπει να βρίσκονται στα ιδιωτικά σχολεία ενώ στα δημόσια «στοιβάζονται» όλοι οι υπόλοιποι, ευνοεί τις διακρίσεις, συμβάλλει στην ένταση των κοινωνικών ανισοτήτων και έρχεται σε αντίθεση με την αρχή της σύγχρονης παιδαγωγικής «ένα σχολείο για όλους».
Δεν ακούσαμε το παραμικρό για συγκεκριμένα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για να στηριχθεί η δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση.
Η ελληνική οικογένεια που δοκιμάζεται από τη βαθιά οικονομική, αξιακή και κοινωνική κρίση, θέλει το παιδί της να μετέχει μιας ποιοτικής δημόσιας εκπαίδευσης. Δεν μπορεί να θεωρείται μονόδρομος για την επιτυχία η φοίτηση στα ιδιωτικά σχολεία. Το δημόσιο σχολείο αποτελεί τον βασικό πυλώνα του εκπαιδευτικού μας συστήματος και την μοναδική ελπίδα για την έξοδο από την κρίση. Οι εκπαιδευτικοί δεν επιτρέπουμε και δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να στερήσει την ελπίδα αυτήν από τους μαθητές μας.
Εξίσου αποκαλυπτική και επικίνδυνη είναι η, στο όνομα της αυτονομίας και δημιουργικότητας των σχολείων, εξαγγελία για «μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση, τη διαχείριση πόρων, την επιλογή διδακτικού προσωπικού…».
Δεν αποτελεί εξέλιξη το διαρκές κυνήγι πόρων από την κάθε σχολική μονάδα, γιατί όταν δεν υπάρχει επαρκής δημόσια χρηματοδότηση, η αυτονομία, μοιραία, σημαίνει όχι μόνο διαχείριση αλλά και αναζήτηση πόρων.
Δεν αποτελεί εξέλιξη η επιλογή του διδακτικού προσωπικού να γίνεται κατά το δοκούν (αδιαφάνειας και ρουσφετιού πεδίο δόξης λαμπρό) από τους διευθυντές, τις σχολικές επιτροπές, τους δήμους, τους χρηματοδότες κάθε σχολείου…
Δεν αποτελεί καινοτομία η στόχευση σ’ ένα σχολείο δεξιοτήτων αποκομμένο από τις αρχές και το πλαίσιο εφαρμογής της ανθρωπιστικής παιδείας.
Και ασφαλώς δεν αποτελεί πανάκεια το σύνθημα «αξιολόγηση παντού», όταν η ίδια η πολιτεία δεν αυτοαξιολογείται και επιμένει στην εφαρμογή αντιεκπαιδευτικών πολιτικών αγνοώντας επιδεικτικά τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Στον δρόμο που χαράζουν τέτοιου είδους εξαγγελίες και πολιτικές είναι σίγουρο ότι θα βρεθούν πρόθυμοι, αυλοκόλακες και συνοδοιπόροι που θα προσδοκούν μερίδιο εξουσίας.
Εμείς, οι εκπαιδευτικοί – μέλη της Δημοκρατικής Ανεξάρτητης Κίνησης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που χρόνια τώρα αγωνιζόμαστε για δυνατό και υγιές δημόσιο, δωρεάν σχολείο, επιλέγουμε να σταθούμε απέναντι στα σχέδια υποβάθμισης και διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης που υλοποιεί η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ καθώς και τη συνέχιση της εφαρμογής τους από την όποια μελλοντική κυβέρνηση.
Περιμένουμε από τον κύριο Μητσοτάκη σαφή και ξεκάθαρη τοποθέτηση για το αν επιλέγει να βαδίσει στον δρόμο που χάραξε η κ. Διαμαντοπούλου. Ο κ. Σημίτης πριν από τρεις μήνες δήλωσε: «Χρειάζεται αυτονομία των εκπαιδευτικών μονάδων και σύνδεσή τους με την τοπική κοινωνία». Πρόκειται για τον ίδιο πυρήνα σκέψης. Το θολό, δίχως σαφές και ελεγχόμενο πλαίσιο αναφοράς, αλλά εύηχο εφεύρημα της αυτονομίας οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και μοιραία στο κλείσιμο σχολείων. Αυτό που αποκρύπτεται είναι ότι δεν πρόκειται για κυρίαρχη ευρωπαϊκή πολιτική (γιατί δεν είναι) αλλά ακραία αντιλαϊκή πολιτική κάποιων, λίγων, αποτυχημένων κυβερνήσεων που με τον τρόπο αυτό διέλυσαν τη δημόσια εκπαίδευση.
Εμείς βαδίζουμε στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση.
Επιλέγουμε να ανοίγουμε τους ορίζοντες για την εκπαίδευση των μαθητών μας.
Αυτών που είναι «καλοί» και υπερήφανοι μαθητές παρά την φτώχεια στην οποία τους έχουν καταδικάσει οι πολιτικές που εφαρμόζουν όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια.
Αυτών που είναι «καλοί» και υπερήφανοι μαθητές μέσα στο ελεύθερο και δημοκρατικό δημόσιο σχολείο.
Αυτών που κάνουν περήφανους όλους εμάς όταν μας συναντούν μετά από χρόνια και μας αποκαλούν ακόμα… «δάσκαλε»!
Από τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.

5 σχόλια:

  1. Γελαω με τον Μητσοτακη.Ειναι ιδιος καραγκιοζης με ολους.Αρχηγος βεβαια ειναι ο Τσιπρας.
    ΑΛΛΑ..διαβασα αφωνος αυτο το φιρμανι οργης των δασκαλων..Οχι μονο για οσα λεει..Αλλα για το πνευμα πουχουν διαχυτο αυτα ολα...Ειμαι αποσβωλομενος..Δεν περιμενα η συψη ναναι τοση παντου..ΟΛΑ εχουν σχεση με το συμφερον της ομαδας...οχι του ελληνισμου.Εχει τοσο λιγο εμπνευσμενο λογο..τοσο λιγο απ ολα....τοση φτηνια ..τοση ελειψη ταλεντου.. τοση απουσια συναισθημστος...τοση απουσια αρχων...και ηθικης...ΔΕΝ βρηκαν λεξη για οσα γινονται στο μσθημα της ιστοριας..δεν βρηκαν λεξη για τα ..πολυθειστικα βιβλια..τις ενφυλες παρανοιες..την διδαχη του ισλαμ..τα ..τουρκικα σχολεια στην θρακη..τα ναρκωτικα..τις καταληψεις..τα κινητα στα σχολεια ..μωρων. τα ουδετερα φυλλα ...Κλπ... Ειναι αστειο πως κοπτωνται για τα παιδια και το..καλο τους..γιατι δεν εχουμε δει κανενα καλο στα παιδια εδω και σαραντα χρονια...Μονο κσκο ειδαμε..που χειροτερευει..αλλα δεν τους ανησυχει τοσο αυτο οσο ..τα της συντεχνιας...
    Κυριοι..ο Θεος να μας λυπηθει....ελεος....πρεπει να παρει ο Χριστος μαστιγιο κσι νσ ανατρεψει ολα τα εμπορευματα σας απ τον οικο και ναο της γνωσης...Το ξεφτυλισατε τελειως...Δεν ντρεπεται κανεις πια εδω ??.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτην την ..αυτοδιαφημιση..στο τελος ...ειναι ολα τα λεφτα της συψης...προιον ειναι και το πουλατε ??? Αν επρεπε καποιος να σας πει μπραβο..αυτος θαταν παντα ενας αλλος..και αυτο επρεπε σεμνα και σιωπηλα να το δεχτειτε με χαρα..!..ΟΧΙ να το διφημισετε εσεις σαν να πουλατε κατι και θελετε ατιμισθια γιαυτο..!! Επρεπε μονο οι αλλοι να σας διαφημιζουν..προφανως επειδη αυτο δεν συμβαινει..αναλαβατε εσεις..εαυτον...ΠΟΣΑ ΚΑΙ ΤΙ ...θελετε τελικα ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τό δημόσιο σχολεῖο, ὄχι τό μαζοποιημένο οὔτε τό ἄθεο,
    ἀλλά τό Ἑλληνικό καί Ὀρθόδοξο χριστιανικό δημόσιο σχολεῖο,
    εἶναι ἡ ἄμυνα τῆς πατρίδας μας καί τό μέλλον της.
    Κάποια καλά ἰδιωτικά σχολεῖα, χωρίς κοινωνικῶς ἐλιτίστικο δηλαδή φρόνημα, ἀλλά μέ ἄρτια ἐκπαίδευση γιά ἄξιους και ἐθνικῶς ἐπωφελεῖς οἰκονομικούς διαχειριστές τῆς αὕριον, μποροῦν νά συμπληρώνουν τό τοπίο τῶν ὅποιων κοινωνικῶν ἀνισοτήτων, κατά τρόπο ὅμως χρήσιμο γιά τό δημόσιο κοινό καλό ὅλων. Ὄχι γιά τήν δημιουργία μιᾶς ἐλίτ καί δή τεχνοκρατικῆς.
    Χρειαζόμαστε πολιτικούς ,
    πεπειραμένους μέσα στήν βιοπάλη
    καλλιεργημένους πνευματικῶς καί ψυχικῶς μέ προσωπικό κόπο καί ὑπομονετικό μόχθο φιλοπονίας,
    ζυμωμένους μέσα στήν καθημερινή ἐπί ἔτη ἀνιδιοτελή ἀνθρωπιά τους πρός τον πλησίον,
    καί
    Ὄχι ἄνεργους εἰσοδηματίες,
    Οχι ἀκαλλιέργητους ψυχικῶς τεχνοκράτες,
    Ὄχι ἀτομιστές καρριερίστες ἤ καί "φιλανθρώπους", πού χρεώνουν ὅμως στούς ἄλλους τό κόστος από τίς φιλάνθρωπες και λοιπές καλές τους προθέσεις τους....[ θυμᾶμαι ἐκεῖνο τό ἀμίμητο τοῦ τόσων καλῶν προθέσεων ἐμπείρου πολιτικοῦ πού προέβλεπε γιά νά μήν φτάσουμε στήν οίκονομική κρίση τῆς σήμερον: πρέπει νά περικοποῦν οἱ μισθοί (ἀλλά ἐννοεῖτο: οἱ μισθοί ΣΑΣ!, καί φυσικά κανείς δέν τόν ἄκουσε...)].
    Πολιτικούς λοιπόν,
    Ὄχι δικτυωμένους ...., τάχα καπάτσους,
    κομπάρσους τοῦ διεθνοῦς τζέτ σέτ
    πού τό παίζουν ἐλίτ.
    Ἡ Πατρίδα μας μετά τήν περίοδο τοῦ ἐρασιτέχνη πολιτικοῦ Ἰωαννίδη (1973-1974), ἔχει πολύ ἀκριβά πληρώσει καί ἄλλους, ἀλλοπαρμένους καί "ἀλλοδαπούς" στήν ἀντίληψη καί δράση, πολιτικούς.
    Ὁ κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, καλό θά ἦταν νά ξεχάσῃ τά τεχνοκρατικά καί οἰκονομιστικά του, καί νά θυμᾶται πάντα, ὅτι πολλοί εἶναι στήν Ἑλλάδα οἱ ἱκανώτεροί του σέ πολιτική ἀντίληψη καί διορατικότητα, ἀνεξαρτήτως τοῦ ὅτι τό "σύστημα" τούς ἔχει ἀποβάλει ὡς... ζωντανούς, δηλαδή ὡς ἀπρόβλεπτους, ἤ ὡς σοβαρῶς καί κατά φύσιν σκεπτομένους, δηλαδή ὡς ἀντι-νεοεποχίτες, καί νά τούς συμβουλεύεται μέ ταπείνωση. Μόνο ἔτσι θά διαφοροποιηθῆ πράγματι ἀπό τόν κ. Τσίπρα - καί ἴσως θά κάνῃ καλό στήν Ἑλλάδα.
    Τήν Ἑλλάδα μας ὅμως, τήν Ἑλλάδα τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ! Ὄχι τήν Ἑλλάδα τῶν ἐλιτιστικῶν ἤ τουριστικῶν - καί τῶν πάντως ἐκ τοῦ μακρόθεν πράγματι - βιωμάτων του, πού συναγωνίζονται γιά τήν ὥρα τόν καπιταλιστικότατο καί ὑλιστικότατο ἀναρχο-ἀτομοκεντρισμό τῶν βιωμάτων περί Ἑλλάδος τοῦ κ. Τσίπρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Μητσοτάκης,δεν έχει ούτε την στοιχιώδη αυτοσυγκράτηση σε αυτά που ξεστομίζει. Το όραμά του για τα σχολεία, δείχνει τον βαθμό αμετροέπειας που τον διακρίνει. Χωρίς ίχνος γνώσης της Ελληνικής πραγματικότηας στα σχολεία, βγαίνει και λέει αρλούμπες περί αριστείας και ιδιωτικότητας στα σχολεία. Σε ποιούς? Σε έναν πληθυσμό, του οποίου το 95% δυσκολεύεται με την καθημερινότητα και τα μηνιαία έξοδα τους. Σε ποιούς? Σε νέες και νέους, που ίδρωσαν για να περάσουν και να τελιώσουν στο πανεπιστήμιο, σε πολλές περιπτώσεις,παράλληλα με μία δουλειά. Σε ποιούς? Σε αυτούς που η εκπαίδευση και η επιτυχία σε αυτήν, είναι κάτι που τους γεμίζει περηφάνια.
    Τα λέει ποιός? Αυτός που δεν μπόρεσε να σπουδάσει εδώ(ή δεν ήθελε)και πήγε και έδωσε έναν σκασμό λεφτά στο Χάρβαρντ, και απέκτησε την μόρφωση, που θέλει να μετατρέψει τον κόσμο σε τσιφλίκι των λίγων.
    Ε λοιπόν και στο λέω με απόλυτη σιγουρια, οι ιδέες σου, δεν έχουν θέση στην Ελλάδα και αν θέλεις να πετύχεις κάτι στις εκλογές, άλλαξε συμβούλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εκτός τόπου και χρόνου ο Μητσοτάκης αλλά για τα πανηγύρια και οι Δακιτες.
    Κουβέντα για την αποχριστιανοποίηση και τον αφελληνισμό που μεθοδεύεται από τους ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Κουβέντα για τα βιβλία-εκτρώματα στα περισσότερα μαθήματα ούτε και για τους απίστευτους νεωτερισμούς της κακιάς ώρας που επιχειρούν και πάλι οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Το μόνο πρόβλημα της παιδείας κατ'αυτούς είναι οι μισθοί και οι διορισμοί τους!!Καμαρώστε τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.