13/5/18

Πόλεμος της μπύρας: Βεργίνα vs Heineken σε δίκη εκατομμυρίων!

Το Δικαστήριο του Άμστερνταμ ζήτησε πρόσθετα στοιχεία για το ρόλο του ολλανδικού κολοσσού, θα εκδώσει απόφαση το καλοκαίρι

Το αργότερο εντός του Ιουλίου αναμένεται να εκδοθεί, σύμφωνα με πληροφορίες του Σin, η κρίσιμη απόφαση του Δικαστηρίου του Άμστερνταμ για τον πόλεμο της μπύρας στην Ελλάδα, που έχει διεθνείς διαστάσεις, αφού η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης (μπύρα «Βεργίνα») διεκδικεί αποζημίωση – μαμούθ από την ολλανδική Heineken, μητρική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας (μπύρες Heineken, Amstel κ.α.).
Η δικαστική μάχη είναι σκληρή και ήδη το ολλανδικό δικαστήριο έχει καταλήξει στις πρώτες κρίσεις του. Απέρριψε το αίτημα της ΖΜΘ για αποζημίωση από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, κρίνοντας ότι δεν έχει τη δικαιοδοσία να εξετάσει διαφορές μεταξύ ελληνικών εταιρειών, με τις οποίες θα πρέπει να ασχοληθούν τα ελληνικά δικαστήρια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, όμως, το δικαστήριο αναγνώρισε ότι έχει δικαιοδοσία να εξετάσει το σκέλος της αγωγής της ΖΜΘ που στρέφεται κατά της μητρικής Heineken. Έκρινε, όμως, ότι ήταν ανεπαρκή τα αποδεικτικά στοιχεία που είχαν προσκομισθεί από την ελληνική εταιρεία και έδωσε προθεσμία για την προσκόμιση πρόσθετων στοιχείων, κάτι που αναμένεται να γίνει εντός των επομένων εβδομάδων.

Η ΖΜΘ του Δημήτρη Πολιτόπουλου καλείται να αποδείξει ότι η μητρική Heineken είχε συμμετοχή στις παράνομες πρακτικές αποκλεισμού της μπύρας «Βεργίνα» από την ελληνική αγορά, τις οποίες ακολούθησε η θυγατρική Αθηναϊκή Ζυθοποιία, όπως έχει κριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, με μια απόφαση για την επιβολή προστίμου δεκάδων εκατομμυρίων στην κορυφαία ζυθοποιία της ελληνικής αγοράς, που ήδη έχει επικυρωθεί, με μια μικρή αναπροσαρμογή του προστίμου, από το Διοικητικό Εφετείο της Αθήνας.

Λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσθετες αποδείξεις που θα κατατεθούν από την ΖΜΘ, το Δικαστήριο του Άμστερνταμ θα καταλήξει στην απόφασή του τον Ιούνιο, ή το αργότερο εντός του Ιουλίου. Η ΖΜΘ έχει ζητήσει αποζημίωση ύψους 100 εκατ. ευρώ από την Heineken και την ελληνική θυγατρική της.

Πρόστιμο από Κομισιόν

Η Heineken έχει... λερωμένο μητρώο σε θέματα ανταγωνισμού, καθώς της είχε επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόστιμο 219,27 εκατ. ευρώ, ένα από τα δέκα μεγαλύτερα που έχουν επιβληθεί από την Κομισιόν σε εταιρείες που μετείχαν σε καρτέλ, για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της σε καρτέλ στην ολλανδική αγορά μπύρας, το οποίο συντόνιζε τις αυξήσεις των τιμών και ασκούσε έλεγχο με αθέμιτες πρακτικές στα κανάλια διανομής της μπύρας, με σκοπό να μοιράζουν την αγορά μεταξύ τους τα μέλη του καρτέλ.

Η Heineken αμφισβήτησε την απόφαση της Κομισιόν, προσφεύγοντας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αλλά το 2012 έχασε οριστικά την υπόθεση και υποχρεώθηκε να πληρώσει το πρόστιμο.

Μακρά διαμάχη

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης έχει μακρά διαμάχη με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και ήδη δικαιώθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, που διεξήγαγε αυτεπάγγελτη έρευνα από το 2005.

Ο ιδρυτής της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης, Δημήτρης Πολιτόπουλος, είχε καταγγείλει από το 2003 στην γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι με καταχρηστικές πρακτικές η κυρίαρχη εταιρεία της αγοράς προσπάθησε να περιορίσει τη διανομή της μπύρας «Βεργίνα» σε εμπορικά καταστήματα και καταστήματα εστίασης.

Η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού εκδόθηκε με μεγάλη καθυστέρηση, το 2016, και επιβλήθηκε στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία πρόστιμο 31,5 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία απειλήθηκε με πρόστιμο 10.000 ευρώ την ημέρα, σε περίπτωση επανάληψης των καταχρηστικών πρακτικών.

Το περασμένο καλοκαίρι, όπου προσέφυγε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, επιβεβαίωσε την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, μειώνοντας το πρόστιμο στα 26,7 εκατ. ευρώ.

Πρωτοσέλιδο στους N.Y. Times

Η περιπέτεια του Δημήτρη Πολιτόπουλου, ο οποίος προσπάθησε να τοποθετήσει στην αγορά την πρώτη ελληνική μπύρα, έχοντας απέναντί του την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, που ήλεγχε τότε το 90% της αγοράς και τα κανάλια διανομής, έχει απασχολήσει το διεθνή τύπο.

Σε πρωτοσέλιδο δημοσίευμα, το 2011, οι “New York Times” (http://www.nytimes.com/2011/01/30/business/30greek.html) παρουσίασαν την ιστορία του επιχειρηματία, για να αναδείξουν μέσω αυτής τις στρεβλώσεις της ελληνικής οικονομίας, που εμποδίζουν την επιχειρηματικότητα και συνδέονται με την οικονομική κατάρρευση της χώρας.

Πάντως, η επιμονή του κ. Πολιτόπουλου να παραμείνει στην αγορά, παρά τις αντιξοότητες, τελικά δικαιώθηκε. Σήμερα το μερίδιο αγοράς της μπύρας «Βεργίνα» έχει φθάσει το 6%, ενώ το παράδειγμα του κ. Πολιτόπουλου ακολούθησαν και άλλοι επιχειρηματίες, με αποτέλεσμα σήμερα να αναπτύσσονται αρκετές μικροζυθοποιίες. Το μερίδιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, που παραμένει κυρίαρχη, έχει μειωθεί στο 70%.

5 σχόλια:

  1. οι πεφωτισμενοι του μάρκετινγκ στις μεγάλες πολυεθνικές του κλάδου (τροφίμων - ποτών) με τις π@παριες που μαθαν στο University of the Poutsester, ευτυχώς αναστησαν την χειμαζωμενη ελληνική Βιομηχανία πρώτα η Coca Cola και μετά η Αmstel με τη βουλιμια τους, τους σιχαθηκε ο κόσμος και περίφημα ελληνικά προϊόντα ήρθαν στα χέρια μας όπως η Βεργίνα, η Εζα, η GreenCola και πολλά άλλα που τους εκτοπιζουν ευτυχώς από την αγορά. Καλά ξεκουμπιδια αρκετά φαγατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε συμπαράσταση αλλά και για ααύγκριτα καλύτερη ποιότητά της, ο Ελληνικός λαός πρέπει να ζητήσει η Βεργίνα να υπάρχει παντού, σε κάθε κατάστημα. Ο Πολιτόπουλος επίσης είναι σωστός άνθρωπος και πρέπει άνθρωποι σαν αυτόν να έχουν στήριξη από τους πάντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οντως σε πολλα καταστηματα την εχουνε κρυμμενη.Εχει πολυ καλλιτερη ποιοτητα η Βεργινα,Ας την στηριξουμε ολοι μας

      Διαγραφή
  3. Καλη η βεργινα, αλλα γιατι εμποδιζει τις μικροζυθοποιίες να "μπουν" στα μαγαζια της Θεσσαλονικης; φημες λενε οτι περσι το καλοκαιρι εκανε συμφωνιες με τα μαγζια και τα αφησε χωρις μπυρες, το ξερατε ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μόνο Βεργίνα . Άν δεν υπάρχει στο ράφι δεν αγοράζω μπύρες . Οι Έλληνες πελάτες των Lidl έχουν να δηλώσουν τίποτα επ΄αυτού ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.